All Categories
Featured
Table of Contents
Je denkt na over de aanschaf van een elektrische auto - autohandelaar veenendaal - autohandelaar veenendaal. Daarom ben je je goed aan het oriënteren. autohandelaar veenendaal. Belangrijk daarbij: wat zijn de echte energiekosten per kilometer voor een elektrische en een brandstof auto? ECAR - autohandelaar veenendaal - autohandelaar veenendaal maakte een vergelijking van de kosten per kilometer - autohandelaar veenendaal - autohandelaar veenendaal. Zo zie je meteen wat de verschillen zijn
Deze kosten vergelijken we met de gemiddelde brandstofkosten van een benzineauto, een dieselauto en een lpg auto van vergelijkbare klasse. Opladen met stroom van eigen huis kan het goedkoopst zijn. Los van de investering in een laadpunt (zie hier meer over thuis opladen) betaal je dan de stroomprijs van je eigen energiecontract.
Maar dat is nog niet voor iedereen weggelegd. In maart 2022 stegen de kosten voor zowel stroom als brandstoffen enorm. Daardoor stegen ook de kosten voor het thuisladen voor mensen met een nieuw (of variabel) energiecontract. autohandelaar veenendaal. Inmiddens zien we dat de stroomprijs per kilometer weer flink gedaald is. Het vinden van de prijzen hiervoor is lastig, want nog altijd is het vaak onduidelijk wat je bij een laadpaal voor de stroom moet betalen
Soms is die zelfs verschillend per moment van de dag. Gelukkig is er op 12 april 2021 wetgeving. autohandelaar veenendaal gekomen, waarin vastgelegd is dat op iedere laadpaal door de exploitant duidelijk moet worden aangegeven wat de actuele kosten voor het laden zijn. Voor onze vergelijking baseren wij ons op de k, W tarieven van Shell Recharge, Eneco en de ANWB
Hierdoor zijn de k, Wh kosten lager. Deze kosten liggen beduidend hoger, wat op zichzelf niet gek is. autohandelaar veenendaal. Er staan in Nederland inmiddels rond de 3. 000 snellaadstations, en dat zijn behoorlijke investeringen op dure plekken. Staan de snellalers langs de snelweg, dan zijn net als de brandstof die je er kunt tanken de kosten per k, Wh nog wat hoger
Voor onze vergelijking gaan wij uit van de prijs die je bij een Shell Recharge snellader betaalt. De nuance hierbij is wel dat je snelladen in de praktijk alleen nodig hebt als je echt meer dan je actieradius gaat rijden. En dat is (behalve voor zakelijk rijders) meestal niet elke dag het geval.
NB: we laten in dit vergelijkende onderzoek alle andere kosten buiten beschouwing, zoals aanschaf, belasting. autohandelaar veenendaal, onderhoudskosten en afschrijving. Voor de vergelijking gaan we uit van een compacte auto, de Peugeot 208, met een vermogen van ongeveer 100kw (de elektrische e-208 heeft hierbij het hoogste vermogen). Benzine: Peugeot 208 Allure Pack 1
Deel dit artikel van ECAR op:. - autohandelaar veenendaal
Naast dat de hybride-aandrijflijn de elektromotor en de verbrandingsmotor efficiënt laat samenwerken, wordt er ook energie opgeslagen in de batterij tijdens het afremmen. Op die manier hergebruik je energie die anders verloren was gegaan en verbruik je dus minder brandstof. Het systeem kan ook brandstof besparen door het start/stop-systeem en het ondersteunen van de benzinemotor tijdens het accelereren.
Bij Full Hybrid en Plug-in Hybrid kan het hybride systeem de auto gedurende bepaalde perioden alleen met de elektromotor aandrijven, waardoor het brandstofverbruik nog meer wordt verbeterd en de brandstofkosten worden verlaagd. autohandelaar veenendaal. Bij een hybride-aandrijflijn staat je elektromotor de verbrandingsmotor bij wanneer die het hardste moet werken. Bijvoorbeeld tijdens het optrekken
Vrijheid door niet opladen, Alle Suzuki hybride modellen (behalve de Plug-in Across) hebben een zelfopladend hybride systeem, zodat je met een gerust hart lange ritten kan maken en je geen zorgen hoeft te maken over het onderbreken van je rit om een oplaadpunt te vinden. De energie die normaal gesproken tijdens het remmen verloren gaat, wordt gebruikt om elektriciteit op te wekken en de hybride accu op te laden - je hoeft er dus niet aan te denken.
Beste rijervaring, Hybride systemen verbeteren niet alleen de efficiëntie van je Suzuki, maar ook de rijeigenschappen. Het hybride systeem assisteert de motor op verschillende momenten tijdens het rijden, om het geluid van de motor te dempen en het rijden soepeler te laten verlopen - autohandelaar veenendaal. Afhankelijk van het model dat je kiest, kan het hybride systeem als startmotor fungeren wanneer de motor automatisch is gestopt (bijvoorbeeld bij verkeerslichten), vervolgens de motor helpen herstarten en zelfs de auto laten starten en rijden bij lage snelheden met alleen de elektromotor (Full Hybrid en Plug-in Hybrid), wat allemaal resulteert in een soepelere, stillere en efficiëntere aandrijving
Voor onze kleinere auto's zijn de hybride componenten uiterst compact en licht. Dat betekent dat ze dynamisch en leuk blijven om mee te rijden en hun praktische binnenruimte behouden zonder enig compromis van het hybride systeem. Alle Suzuki hybride auto's hebben de mogelijkheid dat ze, indien nodig, gewoon met een conventionele benzinemotor kunnen worden aangedreven.
Waterstofauto’s zijn op de weg net zo schoon als elektrische auto’s: tijdens het rijden wordt er geen CO2, fijnstof of stikstof uitgestoten. Er komt alleen fijnstof vrij door het slijten van de banden en het gebruik van de remschijven, net als bij elektrische auto’s (autohandelaar veenendaal). Het toekomstperspectief voor de waterstofauto en de elektrische auto is ‘nul CO2-uitstoot’
Zover is het nog niet. Maar ook op dit moment (met de huidige grijze waterstof en grijsgroene stroom) zorgen ze over de hele levensduur voor minder CO2-uitstoot dan een benzineauto. De CO2-uitstoot over de hele levensduur van de elektrische auto is lager dan die van een waterstofauto. Weliswaar kost het maken van de accu van de elektrische auto meer CO2 dan het maken van een brandstofcel.
Om een zo eerlijk en duidelijk mogelijk beeld te schetsen wat voordeliger is, hebben we een vergelijking van dezelfde soort auto gebruikt; de Hyundai Kona (autohandelaar veenendaal). Dit omdat hier een benzine, hybride en elektrische variant van is. Ook hebben we niet alleen de brandstof en elektriciteitskosten berekend en meegenomen, maar ook variabele en andere kosten
Om echt een concreet en eerlijk beeld te schetsen zijn ook de vaste en variabele kosten nodig in de berekening. Deze berekening heeft ANWB via hun rekentool gemaakt. Spannend wat de uiteindelijke conclusie zal zijn. De kosten om je elektrische auto op te laden zijn lager dan om iedere maand benzine te tanken.
Je zou dus het verschil in aankoopbedrag moeten delen door het aantal jaren dat je de auto verwacht te bezitten. Dat bedrag deel je door 12 zodat je de extra maandelijkse kosten erbij kan pakken. autohandelaar veenendaal. Als dat eindbedrag onder de 627 euro valt, ben je elektrisch nog steeds goedkoper uit dan als je met benzine rijdt
Latest Posts
Auto Opkoper Friesland
Kinesist Maasmechelen
Kinesist Stabroek